Za prvu polovicu 2025. godine, čak 61% hrvatskih poslodavaca planiralo je više zapošljavati nego otpuštati radnike (Izvještaj “Trendovi kretanja plaća i zapošljavanja H1 2025”).
Međutim, rastuća potreba za radnicima ne prati razinu dostupnih radnih snaga na hrvatskom tržištu rada. Nedostatak kvalificirane radne snage, demografski pad i veća očekivanja radnika, poslodavcima bitno otežava pronalazak radnika.
Teška situacija na hrvatskom tržištu rada potaknula je tvrtke da surađuju s agencijama za zapošljavanje, koje postaju sve češći izbor tvrtki za razvoj HR strategija i employer brandinga.
Agencija za zapošljavanje, HR agencija iliti recruitment agencija je najjednostavnije rečeno posrednik između poslodavaca (tvrtki) i tražitelja posla (posloprimaca).
Jedan od ciljeva agencije za zapošljavanje je pronaći najbolji “match” to jest povezati posloprimce s poslodavcima. Suradnjom s tvrtkama iz različitih sektora i industrija, agencije nude brojne prilike za kandidate, ali i prilagođena rješenja za poslodavce.
Zadatak agencija ne uključuje samo selekciju i procjenu kandidata, već i razumijevanje specifičnih zahtjeva radnih mjesta, kako bi proces zapošljavanja kandidata bio što učinkovitiji i kvalitetniji.
Agencije se mogu specijalizirati za određenu industriju ili vrstu posla, no mnoge agencije pružaju usluge zapošljavanja za različite sektore, prilagođavajući se specifičnim potrebama poslodavaca, a i tržištu rada.
Konzultanti za zapošljavanje, HR konzultanti iliti regruteri, djeluju kao posrednici između posloprimaca i poslodavaca. Jedna od odgovornosti HR konzultanata je spojiti kandidate i poslodavace.
Za kandidate, konzultanti pomažu u usklađivanju njihovih vještina, iskustva i karijernih ciljeva s odgovarajućim radnim mjestima. Dok za poslodavce, HR konzultanti pronalaze, provode selekciju i predstavljaju kvalificirane kandidate koji zadovoljavaju specifične zahtjeve posla.
Konzultanti za zapošljavanje provode intervjue, nude savjete o razvoju karijere i pomažu u pregovorima o ponudama o plaćama i uvjetima rada.
Njihova uloga je osigurati da proces zapošljavanja bude učinkovit, fer i koristan za obje strane, što u konačnici dovodi do uspješnih zapošljavanja. Konzultanti za zapošljavanje su ujedno i “point of contact” za poslodavce.
Kada ste pronašli svoju agenciju za zapošljavanje, dodijelit će Vam se specijalizirani konzultant (“point of contact”). Konzultant će s vama organizirati briefing, to jest dogovor i analizu vaših potreba za radnom snagom.
Primjerice, analizirat će kakav profil zaposlenika tražite, koje su potrebne vještine koje osoba treba imati, razina iskustva i obrazovanja, koje osobne karakteristike i slično, kako bi profilirali idealnog kandidata.
Aktivna pretraga, popularnije pod nazivom headhunting, podrazumijeva aktivnu pretragu kandidata idealnih za specifične pozicije.
Na temelju dogovora agencije za zapošljavanje i klijenta započinje potraga za kandidatima.
Agencije za zapošljavanje se koriste različitim kanalima za pronalazak kandidata, to mogu biti web stranice, portali s oglasima za posao, društvene mreže, plaćena oglašavanja, aktivna pretraga (headhunting), sajmovi…
Nakon inicijalnog dogovora s klijentom, agencije za zapošljavanje započinju proces pretrage za kandidatima.
U ovoj fazi, izabrani kandidati (posloprimci) prolaze kroz intervjue i psihološke procjene kao metode evaluacije njihovih vještina, profesionalnog iskustva i motivacije.
Što je proces selekcije?
Proces selekcije kandidata podrazumijeva identifikaciju, procjenu i odabir najprikladnijih kandidata za određenu radnu poziciju.
To uključuje pregled životopisa, provođenje intervjua, procjenu vještina i kompetencija te predstavljanje najboljih kandidata s ključnim informacijama o njihovom iskustvu, vještinama, motivaciji za promjenu poslodavca, financijskim očekivanjima i dostupnosti za početak rada.
U slučaju specifičnih radnih mjesta i potreba klijenata, mogu se provoditi dodatne provjere kao što su reference ili testiranje specifičnih vještina.
Agencije za zapošljavanje redovito komuniciraju s klijentima kako bi informirali o rezultatima aktivne pretrage za kandidatima i trenutnom stanju na tržištu rada vezanom uz traženu poziciju.
Kod finalne faze, klijent dobiva priliku upoznati kandidate koji su prošli selekcijski proces.
Agencija za zapošljavanje koordinira razgovore za posao, pružaju podršku u donošenju konačne odluke te mogu sudjelovati u pregovorima o uvjetima zapošljavanja.
Postoji više razloga zašto se tvrtke odlučuju za suradnju s HR agencijama kako bi proširile svoju radnu snagu.
Agencije dobro poznaju tržište rada
Zamislite da pokušavate zaposliti osobu za vrlo specifično radno mjesto i to u industriji u kojoj nemate mnogo iskustva. Možda ne znate gdje pronaći prave kandidate ili kako ih privući.
Mnoge tvrtke se suočavaju s istim problemom jer tržište rada postaje sve konkurentnije, a posloprimci imaju sve veća očekivanja i zahtjeva.
Istraživanje ManpowerGroup iz 2024. godine pokazalo je da 75% poslodavaca širom svijeta se suočava s poteškoćama u zapošljavanju zbog nedostatka talenata.
Agencije za zapošljavanje, s druge strane, imaju duboko razumijevanje tržišta rada i specifičnih zahtjeva različitih industrija.
Takvo iskustvo omogućuje agencijama da bolje prepoznaju vještine i profile kandidata koji najbolje odgovaraju potrebama poslodavaca.
Osim toga, s obzirom na mrežu i pristup širokom krugu potencijalnih zaposlenika, agencije mogu brzo reagirati, čak i kada je potrebno pronaći kandidate za izazovna radna mjesta koja mnogi poslodavci ne mogu popuniti sami.
Brza opcija zapošljavanja radnika
Zamislite da morate popuniti važnu poziciju, ali nakon traženja mjesecima, ne možete pronaći pravog kandidata.
Agencije za zapošljavanje već imaju izgrađene kontakte i široke mreže, što im omogućuje da brzo reagiraju na vaše potrebe i u kratkom roku pronađu odgovarajuće kandidate.
Ovaj pristup ubrzava cijeli proces zapošljavanja i smanjuje rizik od pogrešnih odabira, jer agencije već imaju iskustva u prepoznavanju pravih talenata.
Suradnja s agencijom znači manje stresa, brže popunjavanje važnih pozicija i više vremena da se fokusirate na rast i razvoj svog poslovanja, dok HR stručnjaci preuzimaju cijeli proces zapošljavanja.
Personalizirana usluga za svakog poslodavca
Personaliziran pristup agencija za zapošljavanje glavna je prednost za poslodavce koji žele brže i kvalitetnije zaposliti pravu osobu.
Umjesto standardiziranih rješenja, današnje agencije za zapošljavanje detaljno upoznaju poslovanje i potrebe svojih klijenata kako bi stvorili strategiju koja će odgovarati njihovim specifičnim potrebama.
Prema CareerBuilder-u trošak pogrešnog zapošljavanja u prosjeku košta 17.000 dolara.
Ako poslodavac traži kandidata s određenim vještinama ili iskustvom, agencija može usmjeriti pretragu prema toj niši i pronaći najbolje talente u tom području, često brže od klasičnih metoda.
Većina klijenata želi smanjiti rizik loših zapošljavanja i uštedjeti vrijeme na procesima selekcije. Posljedično, poslodavci i agencije za zapošljavanje postaju partneri koji posluju sinergijski, u obostranu korist.
Agencije za zapošljavanje prućaju usluge koje obuhvaćaju privremeno i trajno zapošljavanje, ovisno o potrebama i preferencijama poslodavaca.
Privremeno zapošljavanje (temporary employment) često se koristi za pokrivanje kratkoročnih potreba za zaposlenicima.
Primjerice, za potrebe sezonskih poslova, zamjene za odsutne zaposlenike ili projekate s određenim rokom trajanja, poslodavci se često odlučuju za usluge privremenog zapošljavanja je im to pruža fleksibilnost - budući da agencije mogu preuzeti administrativne zadatke poput obračuna plaća i ugovora za te zaposlenike.
Trajno zapošljavanje (permanent employment) usmjereno je na pronalazak dugoročnih rješenja za poslodavce.
Trajno zapošljavanje usmjereno je na pronalazak dugoročnih rješenja za poslodavce. Agencije provode selekciju i provjeru kandidata, kako bi pronašle osobu koja će se najbolje uklopiti u organizaciju i ostati na poziciji duže vrijeme.
To uključuje nekoliko faza:
Agencije čine ovaj proces bržim i učinkovitijim, posebno za tvrtke s ograničenim HR kapacitetima.
Pogledajte naše usluge: pretraga viših i stručnih profila, IT aktivna pretraga i izvršni (menadžerski) profili.
U doba kada mnoge tvrtke teško pronalaze kvalificirane radnike na domaćem tržištu, sve se više okreću međunarodnom zapošljavanju.
Ovaj trend doveo je do pojave specijaliziranih agencija koje nude sveobuhvatnu uslugu povezivanja poslodavaca sa stranim radnicima.
Takve agencije za zapošljavanje pronalaze odgovarajuće kandidate, te mogu na sebe preuzeti cijeli proces - od selekcije i provjere vještina do rješavanja administrativnih pitanja poput radnih dozvola i boravišnih dokumenata.
Ova usluga posebno je korisna za tvrtke koje nemaju iskustva ili resurse za samostalno provođenje međunarodnog zapošljavanja, omogućujući im da se usredotoče na svoju osnovnu djelatnost dok stručnjaci brinu o složenim aspektima dovođenja stranih radnika.
Pogledajte naše usluge za međunarodnu mobilnost radnika te radne dozvole.
Točni podaci o tržištu rada ključni su za konkurentne poslodavce.
Agencije pružaju uvid u:
Uvidi iz tržišta rada služe planiranje efikasne HR strategije i pretragu kvalitetnih kandidata.
Pogledajte naše usluge istraživanja plaća i tržišta.
Anketa je dostupna na linku: https://survey.zohopublic.eu/zs/Vi6aQF?lang=hr
Manja poduzeća često imaju poteškoća s internim upravljanjem ljudskih resursa.
Agencije za zapošljavanje nude outsourcing HR rješenja za:
Outsourcing HR usluga omogućuje tvrtkama da pojednostave poslovanje bez zapošljavanja dodatnog osoblja.
Pogledajte naše usluge HR outsourcinga i obračuna plaća.
S toliko mnogo opcija na tržištu, odabir prave agencije može biti težak.
Potražite agenciju koja:
Dobra agencija uštedjet će vam vrijeme i resurse bržim pronalaženjem kvalitetnih ljudi.
U Manpoweru smo specijalizirani za povezivanje poslodavaca i tražitelja posla.
Bez obzira tražite li privremene ili stalne zaposlenike, nudimo prilagođene usluge i stručne savjete kako bismo vam pomogli pronaći talent koji zaslužujete.
Saznajte više o našim uslugama: https://www.manpower.hr/hr/usluge