Umjetna inteligencija u regrutaciji
Back

Umjetna inteligencija u regrutaciji – gubitak srži HR-a zbog ubrzavanja procesa?

Pojam umjetne inteligencije (AI) niti u jednoj branši više nije nepoznanica.  

Posljednjih nekoliko godina većina kompanija proučava načine kako u svojem svakodnevnom poslovanju koristiti AI alate, s ciljem ubrzanja i povećanja kvalitete procesa, smanjenja mogućnosti pogrešaka ili pak potpune zamjene radnika na jednostavnijim radnim mjestima.  

Iako u nešto slabijem intenzitetu, isti se trend pojavljuje i unutar područja ljudskih resursa, posebice regrutacije, gdje se najveći naglasak stavlja na uštedu vremena i učinkovitijem procesu zapošljavanja.  

Korištenje AI alata u HR industriji 

Provedeno od strane grupacije Manpower SEE, regionalno je istraživanje o trendovima u regrutaciji u 2025. godini otkrilo vrlo interesantna saznanja baš na ovu temu.  

Samo 21.5% ispitanih više od 1.100 poslodavaca diljem Slovenije, Hrvatske, Mađarske, Srbije, Bugarske i Bosne i Hercegovine, izjavilo je da redovito koristi umjetnu inteligenciju u procesima zapošljavanja. (Izvor: Recruitment Trends Report, Manpower SEE).

AI alati najviše se koriste za pomoć pri sastavljanju oglasa za posao, s naglaskom na prijevod na engleski jezik, nešto manje za prescreening CV-a i predselekciju, te vrlo malo za automatiziranu komunikaciju s kandidatima.  

Iz spomenutog, mogli bismo lako zaključiti da postoji određena doza opreznosti HR stručnjaka kad je u pitanju posezanje za automatizacijom procesa zapošljavanja.  

Koji razlozi stoje iza toga? 

Artificial intelligence in HR

21.5% ispitanih više od 1.100 poslodavaca diljem Slovenije, Hrvatske, Mađarske, Srbije, Bugarske i Bosne i Hercegovine, izjavilo je da redovito koristi AI u procesima zapošljavanja.  

Može li AI prepoznati pravog kandidata za tim? 

Stručnjaci koji imaju višegodišnje iskustvo u regrutaciji i zapošljavanju, složit će se da je za donošenje odluke o zapošljavanju najvažnije da se kandidat, odnosno potencijalni novi zaposlenik, uklopi u svoj novi tim i kulturu kompanije.  

Pokazuje se da su poslodavci karakterno prikladnom kandidatu spremni ponuditi čak veću plaću u usporedbi s kandidatom koji možda ima nešto veću ekspertizu, no ne uklapa se ponašanjem, načinom razmišljanja i radnim navikama.  

To također mogu potvrditi i naši regrutacijski konzultanti, kroz dugogodišnje suradnje s klijentima i posredovanje u odnosu s kandidatima. 

Iz te perspektive promatrano, postavlja se pitanje – hoće li AI alati ikad doći u mogućnost procjenjivati koji se kandidat uklapa u kulturu određene kompanije?  

Hoće li neki digitalni alat biti sposoban razgovarati s kandidatima i prosuđivati o njihovim reakcijama, navikama, stavovima i težnjama? 

Kroz našu svakodnevnu komunikaciju s kandidatima, dolazimo do uvida da jako dobri profili kandidata imaju tendenciju odustajanja od selekcijskih procesa koji u prvim koracima uključuju neku vrstu procjene AI alata.  

Što točno odvraća kandidata od nastavka procedure, čak i ako je vrlo renomirani poslodavac u pitanju, odgovor je najčešće da se osjećaju nelagodno, otuđeno i demotivirano, te da ne žele raditi u kompaniji koja nema ili ne želi koristiti baš LJUDSKE resurse koji odrađuju intervjue za posao, testiranja, pregovore oko uvjeta i sl.  

Human resources

 

Unatoč silnoj digitalizaciji poslovnih procesa u svim područjima, pa čak i posezanjem nekih kompanija za osnivanjem čitavih odjela za digitalnu transformaciju, regrutaciju i zapošljavanje treba ostaviti LJUDIMA, stručnjacima koji će na humani način dodati taj „ljudski dodir“ selekcijskim procesima, a time i privući najveće talente u svoje kompanije.   

They are not human resources, they are resourceful humans“ – ustvrdio je dr. Venkat Kumaresan, poznati autor i motivacijski govornik, specijaliziran za industrijsku psihologiju i upravljanje radnim mjestima.  

Ta će tvrdnja svakako u budućim vremenima dobiti još veću društvenu i poslovnu težinu. 

Zavirite u planove hrvatskih poslodavaca za H2 2025 – i preuzmite svoj besplatni izvještaj „Trendovi kretanja plaća i zapošljavanja“ (SATR H2 2025) na linku: https://www.istrazivanje-manpower.com/ 

Ako ste u potrazi za uslugama regrutacije radnika ili istraživanja plaća kontaktirajte nas na [email protected]

Tirena Leinert Novosel, Head of Permanent Recruitment, Manpower Croatia

Drugi blog

Osobni branding

Kako koristiti AI alate, a zadržati autentičnu komunikaciju i izgraditi osobni brend

Kako koristiti AI alate, a zadržati svoju autentičnost? Saznajte u članku.
Oliver Linzbauer

3 praktična alata za stvaranje pozitivne radne atmosfere unutar tima

Saznajte nekoliko konkretnih alata s kojima možete podržati i održati pozitivnu radnu atmosferu unutar vašeg tima.
kako nadređeni mogu izgraditi povjerenje s timom

Kako nadređeni mogu izgraditi povjerenje s timom?

Povjerenje je ključan element za dobre odnose i atmosferu u timu, ali ujedno i najosjetljiviji. Pročitajte više u članku.
motivacija zaposlenika

7 najboljih metoda motiviranja zaposlenika

Motivirani zaposlenici ne samo da su produktivniji, već također doprinose i boljim međuljudskim odnosima. Saznajte više u članku.
onboarding

Kako uspostaviti uspješan onboarding?

Onboarding nije samo formalnost, već strateški proces koji ima za cilj integrirati novozaposlene u organizaciju na način koji je učinkovit,…
burnout sindrom

Što je burn out sindrom i kako ga prepoznati?

U užurbanom svijetu stres je postao dio života koji doživljavamo svakodnevno. Dugotrajno izlaganje stresu, izazovni zadaci na poslu, svakodnevni…
budućnost rada

Budućnost rada je tu i zove se prilagodljivost

Budućnost rada je ovdje. Prilagodljivost je ključ uspjeha u svijetu koji se neprestano mijenja i postavlja nove izazove.
employer branding

Zašto su neke tvrtke "magnet za talente"?

Employer branding – od privlačenja „creme de la creme“ kandidata do smanjenja fluktuacije zaposlenika. Saznajte u članku.
žene u biznisu

Pozicioniranje žena u modernom biznisu

Uloga žena u suvremenom poslovanju te koje korake poduzeti kako bi se osigurao ravnopravan i pravedan napredak unutar tvrtki.
loading-gif