34343
Back

Employer branding

Employer branding možemo definirati kao reputaciju poslodavca u očima zaposlenika, potencijalnih kandidata te ostalih dionika našeg društva. Ukratko, employer branding je razlog zašto bi netko trebao odabrati vas, a ne vaše konkurente.

Kako employer branding ne bi bio trošak, već ulaganje, neophodno je početi iznutra, odnosno sa vašim trenutnim zaposlenicima. Prvi korak svakog employer branding projekta mora uključivati unutarnje istraživanje zadovoljstva zaposlenika koji služi kao osnova za izradu daljnje strategije.

Kada utvrdite čime su to točno vaši zaposlenici zadovoljni i kako oni percipiraju vas, vrijeme je da na temelju tih saznanja krenete u izgradnju vaše strategije brenda prepoznatljivog i poželjnog poslodavca.

Prije svega, nužno je utvrditi postojeće stanje reputacije vašeg brenda poslodavca, a najbolja mjesta za to su stranice za recenziranje poslodavaca, forumi i razne Facebook grupe. Ovo je svakako polazišna točka svih kandidata pri istraživanju svog potencijalnog poslodavca.

Kao što u marketingu postoji customer persona, odnosno idealan kupac, u employer brandingu postoji employee persona, tj. poželjan kandidat. Bez jasno definiranog idealnog kandidata, nema smisla raditi na daljnjem razvoju strategije. Najvažnije je napraviti uzorak za definiranje employee persone, nakon čega se profil može prilagoditi specifičnim potrebama i profilima zaposlenika.

EVP (Employee value proposition) neizostavan je korak u samim počecima kreiranja strategije employer brandinga. On je zapravo spoj onoga što vi kao kompanija trebate i onoga što vaši kandidati žele. Veoma često objašnjava se kao ‘obećanje’ trenutnim i budućim zaposlenicima i upravo zbog toga, u samom središtu treba staviti zaposlenike, njihove strasti i ciljeve. Ovo je odlična prilika da pokažete koliko zapravo cijenite svoje zaposlenike i koje su to povlastice koje oni dobivaju jednom kada vas izaberu za svog poslodavca.

Često se pod pojmom employer brandinga smatra da on služi isključivo i samo za privlačenje novih talenata, međutim to je daleko od suštine employer brandinga. On služi podjednako za privlačenje novih kandidata i talenata, ali isto tako i za zadržavanje postojećih.

Upravo zbog toga, redoviti razgovora sa trenutnim zaposlenicima od iznimne su važnosti.

Razgovori ili sastanci mogu biti 1 na 1, ako za to posjedujete dovoljno resursa i ljudi, ali isto tako mogu biti i u obliku fokus ili brainstorming grupa u kojima za relativno kratko vrijeme može dobiti povratne informacije od većeg broja zaposlenih.

Veoma je bitno da vaši trenutni zaposlenici vjeruju u vašu strategiju employer brandinga, jer tek onda će povjerovati i budući talenti koje želite privući.

Kada je riječ o employer brandingu na našim prostorima, tu se da primijetiti da ima jako puno mjesta za napredak, budući da je ova tema tek nedavno doživjela svoj ‘procvat’.  Mnoge kompanije na našim prostorima employer branding još uvijek doživljavaju isključivo kao proces brendiranja prema vani, dok istovremeno zanemaruju trenutno stanje unutar kompanije, što često završi sa potrošenim novcem na PR i oglašavanje, dok rezultati uglavnom izostanu.

Neophodno je prihvatiti činjenicu da svaki proces stvaranja brenda poželjnog poslodavca mora početi iznutra, kako bi on bio ulaganje, a ne samo trošak.

Aleksandar Hangimana, Managing Shareholder SEE, Manpower

Drugi blog

žene u biznisu

Pozicioniranje žena u modernom biznisu

Uloga žena u suvremenom poslovanju te koje korake poduzeti kako bi se osigurao ravnopravan i pravedan napredak unutar tvrtki.
seiffedine younsi

SEIFEDDINE YOUNSI – up close and personal

Razgovor sa Seiffedinom o tome kako vidi budućnost HR-a, izazove s kojima se susreće i što ga motivira da pomiče granice.
rekrutment konzultanti

Uvod u recruitment konzultante

Što sve obuhvaća posao recruitment konzultanta i kako oni pomažu kandidatima u pronalasku idealnog zaposlenja u HR sektoru?
životopis

O životopisima, potpuno iskreno

Kako napisati životopis koji će privući pažnju poslodavaca? Donosimo praktične savjete!
zapošljavanje

Visoka cijena pogrešnog zapošljavanja

Pogrešan odabir kandidata može skupo koštati tvrtku. Saznajte kako spriječiti loše odluke u procesu zapošljavanja.
humana digitalizacija

Humana digitalizacija

Kako tehnologija i digitalizacija mogu podržati tvrtke da zadrže humaniji pristup u poslovanju, bez gubitka osobnog kontakta?
motivacija zaposlenika

Motivacija i zadovoljstvo zaposlenika kao ključ optimizacije poslovanja

Zadovoljni zaposlenici čine produktivniji tim. Kako osigurati njihovu motivaciju i angažiranost uz pozitivne radne uvjete?
HR specijalisti

Važnost HR odjela u razvoju poslovanja budućnosti

Otkrivamo kako HR odjel pomaže kompanijama u kreiranju uspješne budućnosti poslovanja.
mentorstvo

Mentorstvo kao temelj motivacije za nove generacije

Kako mentorstvo može potaknuti mlade profesionalce na rast, povećati angažiranost i pripremiti ih za uspješnu karijeru?
loading-gif