zapošljavanje
Back

Visoka cijena pogrešnog zapošljavanja

Usprkos snažnom negativnom ekonomskom i socijalnom utjecaju kojeg je prouzročila pojava i širenje koronavirusa u 2020. godini, tržište rada gotovo je jednako dinamično kao i prethodnih godina. Taj se trend zasigurno može primijetiti i u Hrvatskoj – s blagim porastom zaposlenosti od oko 1,3 postotna boda u svibnju 2021. (u usporedbi s istim mjesecom prošle godine), naše tržište rada i dalje prednjači u korištenju epiteta „izazovno“. Dok su određeni sektori doživjeli značajne negativne transformacije, postoje oni čije su potrebe za kvalitetnom radnom snagom postale još izraženije.

Otvarajući novo radno mjesto u svojoj kompaniji, iskusni su poslodavci vrlo svjesni da oglašavanje pozicije na portalima za zapošljavanje neće biti dovoljno da bi se ispunio cilj zaposlenja kvalitetnog, obrazovanog i ambicioznog kadra. Manji benefit kojeg na taj način mogu dobiti jest povećanje vidljivosti na tržištu i eventualni doprinos njihovom employer branding-u. No, vrlo dobro znaju da su najbolji potencijalni posloprimci upravo pojedinci koje zovemo „pasivnim kandidatima“, odnosno oni koji posao ne traže aktivno. Uz to, rizik i cijena zapošljavanja neprikladne osobe vrlo su visoki. Osim određenog broja mjesečnih plaća uloženih u pogrešno zaposlenog radnika, trošak predstavlja i vrijeme uloženo u njegov trening, negativan utjecaj na radnu atmosferu i članove u timu, slabiji rezultati poslovanja i propuštena prilika.

Mogu li današnji poslodavci doskočiti ovim problemima? Kako to rade najuspješnije tvrtke današnjice? Najčešće, u spomenutim situacijama posežu za čvrstim i iskusnim poslovnim partnerima koji imaju iskustvo djelovanja u području ljudskih resursa. Štoviše, prednost daju onima koji će svoju uslugu pronalaska prikladnih kandidata posve prilagoditi njihovim željama i potrebama.

Upravo na taj način bi trebalo pristupati klijentima. Osim ispunjenja krajnjeg cilja, a to je zaposlenje željenog profila kandidata, konzultanti pružaju konstantnu podršku tijekom same procedure. Svakom se klijentu treba pristupiti s dozom ekskluzivnosti i apsolutne posvećenosti. Na temelju istraživanja tržišta provedenog za svaku pojedinu poziciju unutar specifičnog sektora, dugogodišnje ekspertize i svježih informacija, klijentima se savjetuje što učiniti u vrlo izazovnim situacijama nedostajanja kompetentnih zaposlenika. 

Osim toga, kroz učestalu komunikaciju s klijentima, konzultanti saznaju vrlo specifične potrebe vezane za profile traženih kandidata (ne samo one stručne, već i ljudske), te zajednički donose rješenja koja su u tom trenutku najadekvatnija i mogu partnerovom poslovanju donijeti najveću dodanu vrijednost. 

Kroz takvu suradnju, rizik pogrešnog zapošljavanja sveden je na minimum – konzultant nudi dodatne radne sate posvećene pronalasku prikladnog zamjenskog kandidata, ukoliko je potrebno. Svakom se projektu daje jednaka važnost, bez obzira na to radi li se o poželjnom poslodavcu, ili nekome tko tek na tržištu rada treba steći željenu reputaciju. 

U slučaju posebno izazovnih pozicija, konzultanti se međusobno savjetuju, diskutiraju, dijele iskustva i pronalaze rješenja, a sve u cilju stjecanja povjerenja i uspostavljanja dugoročne suradnje s poslodavcima koji prepoznaju ljudske resurse kao svoju najveću prednost.

Uspostavom vrlo bliskog odnosa s kandidatima i klijentima, savjetnik za zapošljavanje kao poslovni partner zapravo je odlična nepristrana poveznica između posloprimaca i poslodavaca, vjerodostojni i transparentni komunikator svega što je objema stranama važno. Ovakvim pristupom suradnji, ključni izazovi modernog tržišta rada postaju potpuno upravljivi.

Tirena Leinert Novosel

Recruitment Consultant for Permanent Placement

Manpower Croatia

Tirena Leinert Novosel

Drugi blog

žene u biznisu

Pozicioniranje žena u modernom biznisu

Uloga žena u suvremenom poslovanju te koje korake poduzeti kako bi se osigurao ravnopravan i pravedan napredak unutar tvrtki.
seiffedine younsi

SEIFEDDINE YOUNSI – up close and personal

Razgovor sa Seiffedinom o tome kako vidi budućnost HR-a, izazove s kojima se susreće i što ga motivira da pomiče granice.
rekrutment konzultanti

Uvod u recruitment konzultante

Što sve obuhvaća posao recruitment konzultanta i kako oni pomažu kandidatima u pronalasku idealnog zaposlenja u HR sektoru?
životopis

O životopisima, potpuno iskreno

Kako napisati životopis koji će privući pažnju poslodavaca? Donosimo praktične savjete!
humana digitalizacija

Humana digitalizacija

Kako tehnologija i digitalizacija mogu podržati tvrtke da zadrže humaniji pristup u poslovanju, bez gubitka osobnog kontakta?
motivacija zaposlenika

Motivacija i zadovoljstvo zaposlenika kao ključ optimizacije poslovanja

Zadovoljni zaposlenici čine produktivniji tim. Kako osigurati njihovu motivaciju i angažiranost uz pozitivne radne uvjete?
HR specijalisti

Važnost HR odjela u razvoju poslovanja budućnosti

Otkrivamo kako HR odjel pomaže kompanijama u kreiranju uspješne budućnosti poslovanja.
mentorstvo

Mentorstvo kao temelj motivacije za nove generacije

Kako mentorstvo može potaknuti mlade profesionalce na rast, povećati angažiranost i pripremiti ih za uspješnu karijeru?
34343

Employer branding

Employer branding je ključan alat za privlačenje talenata. Kako izgraditi snažan brend poslodavca koji privlači i zadržava talente?
loading-gif